donderdag, maart 12, 2009

Ringtones voor paardenmeisjes

Bronke heeft voor haar 14de verjaardag een nieuw mobieltje gekregen. Je weet wel, een mp3-speler waarmee je ook kunt bellen en foto's maken. Bij het uittesten hoorde ik al snel dat de ringtones haar niet bevielen: "Ik gebruik wel een muziekje uit mijn mp3-speler" zei ze. Op mijn vraag of je dat zomaar kon kiezen antwoordde ze bevestigend waarop ik haar vertelde dat ik dan ook wel een ringtone kon maken want met iMovie van Apple kun je de geluidssporen opslaan als Wave-sound en dat met een ander programma weer omzetten naar mp3. Bronke was het helemaal met me eens dat paardenmeisjes eigen ringtones moeten hebben dus ging ik aan de slag.

Bij de eerste ringtone heb ik hoefgetrappel, gehinnik en gebalk over twee geluidssporen verdeeld en ook nog eens elkaar overlappend gemonteerd en vervolgens als QuickTimefilm (.mov) opgeslagen. Vervolgens heb ik de film weer geïmporteerd in iMovie en daar weer twe geluidssporen galop, gehinik en gebalk aan toegevoegd en daar vervolgens een mp3 van gemaakt. Wel een beetje over the top maar als eerste poging niet onaardig; luister zelf maar (Ik heb er speciaal voor dit bericht wat foto's bijgezet)



De tweede versie is iets rustiger en iets korter: 2 geluidssporen en niet alles zo dicht op elkaar. Misschien dat je deze in de manege kunt gebruiken zonder dat de paarden er gek van worden.

Geen opmerkingen: