zondag, augustus 01, 2010

"Mijn correspondent"

De afgelopen dagen ben ik een aantal malen gebeld waarbij ik nadat ik had opgenomen een bandje te horen kreeg met de mededeling: "Een ogenblik geduld aub. Over enkele seconden wordt u doorverbonden met uw correspondent"

Nu wil het geval dat ik helemaal geen correspondent heb dus was ik nieuwsgierig naar de achtergronden van het verhaal. Na enig speurwerk op Google bleek het om het volgende te gaan: Er zijn heel wat Callcenters in Nederland die allemaal concurreren om een niet onbeperkt aantal opdrachtgevers en normaliter krijgt de goedkoopste de opdracht. Voor een callcenter is het dus belangrijk om de kosten beperkt te houden.
Een belangrijk gedeelte van de kosten wordt toegeschreven aan de tijd die een medewerker wachtend doorbrengt totdat degene die gebeld werd de telefoon opneemt. Sinds kort wordt dat ondervangen door geautomatiseerd een aantal nummers tegelijk te bellen. Degene die het eerste opneemt krijgt de callcentermedewerker aan de lijn en de tweede (en derde en vierde etc.) het bandje waar ik het in het begin over had. Het gevolg is tweeërlei:
  1. Er wordt een substantiële kostenreductie bereikt en
  2. Ik heb me aangemeld bij het wettelijke Belmeniet-register en als alles werkt zoals het hoort wordt ik niet meer lastiggevallen door de Callcentermaffia. Wanneer je dat ook wilt doen, klik dan op de afbeelding hieronder om naar de website van het Belmeniet-register te gaan waar je je kunt registreren.

Geen opmerkingen: