maandag, september 04, 2006

Waarom ik thuis een Mac heb

Als ik 's ochtends bij het CMO mijn grijze Windhoos doos aanzet ben ik er aan gewend dat hij na een vijftal seconden de geest geeft. Soms gebeurt dat nog een tweede keer maar bij de derde keer lukt het me wel om Windhoos XP op te starten. Eind goed al goed zou je zeggen; niet dus! Er moet namelijk ook nog worden ingelogd en dan gebeurt er iets wat Windhoos herkent als een fout. Welke fout? Nou, gewoon, de uitzondering onbekende uitzondering:
Gauw even op OK klikken dan maar. Oh nee! Nu geeft Exploder er de brui aan! Exploder? Maar ik heb toch Firefox als browser? Nee niet Internet Exploder maar Exploder dat door Mac-afficionados Finder wordt genoemd.
Uiteindelijk krijg ik alles toch nog aan de praat en kan ik gaan onderzoeken wat er precies fout ging en wat blijkt? Windhoos had gelijk: een onbekende uitzondering!

Geen opmerkingen: