zondag, februari 11, 2007

Eindelijk Winter

Op donderdag 8 februari viel eindelijk de winter in in Nederland maar helaas duurde dat niet zo heel erg lang. Toen ik mijn dochter en haar vriendin naar me toe zag komen lopen kon ik me niet bedwingen: Ik stapte naar buiten, pakte een fikse hand sneeuw en gooide een sneeuwbal (en nog een en nog een).
Het enthousiasme voor een sneeuwballengevecht is bij 12jarige meisjes nog net zo groot als bij die van 8. Er zijn echter enkele belangrijke verschillen: meisjes van 12 gooien harder, vaker raak ook en laten zich niet of nauwelijks afbluffen. Kortom een gevecht dat niet te winnen is. Voor een vader rest dan slechts om zich bij de overmacht neer te leggen en achter de gesloten deur te wachten tot de storm is uitgewoed.

Ondertussen kon ik nog deze foto maken. Als ik één minuut later was geweest had ik niet meer door mijn raam kunnen kijken. Even later kreeg mijn nietsvermoedende buurman nog de volle laag in zijn nek als gevolg van wat ik was begonnen: Sorry Casper :-]

Geen opmerkingen: