donderdag, december 25, 2008

Candlelight

Al zo'n jaar of acht wordt er rond de Kerst een candlelightevenement georganiserd op de Hof waar ik woon. We komen dan bij elkaar om kerstliedjes te zingen, chocolademelk of glühwein te drinken en de versierde ramen te bekijken. Het mooist versierde raam wint dan een prijs en dit jaar was de eerste prijs (een kaars in de vorm van een engel) voor Bronke en mij. Zelf had ik het raam versierd met kerstverlichting die ik had opgehangen in de vorm van een kerstboom terwijl Bronke een sneeuwlandschap op en achter haar raam had gemaakt.
Van de bijeenkomst heb ik filmopnamen gemaakt maar bij de montage bleek dat de meeste films wel heel erg donker waren uitgevallen. De oplossing was om beelden weg te gooien en het geluid te bewaren en dat onder andere beelden te monteren. Af en toe was het nodig om er een extra sterretje bij te plakken. In het laatste gedeelte van de film (toen de vlammen in de vuurkorven wat hoger oplaaiden) wordt het allemaal een heel stuk warmer en sfeervoller.
Je kunt de film hieronder bekijken. Veel plezier ermee.


Geen opmerkingen: