vrijdag, januari 02, 2015

Oud & Nieuw

Gisternacht Oud & Nieuw gevierd samen met mijn buren. We hebben geld bij elkaar gelegd om vuurwerk te kopen en een prachtige show voor weinig geld te krijgen. Met de drank heb ik het heel beschaafd gehouden met 4 flesjes bier en één glas champagne tussen 22.30 en 3.30 uur. Toch vroeg ik me tijdens het ontbijt af waar die zurige alcohollucht vandaan kwam. Van de (lange) mouw van mijn t-shirt dus. Dat zat zo: Bronke had bij Dille en Kamille een fles champagne gekregen en vond het een goed idee om die mee te brengen naar het feest. Na het vuurwerk vroeg ze mij om de fles open te maken. Terwijl ik daarmee bezig was zei ze "Doe voorzichtig, want…" "Natuurlijk doe ik voorzichtig" onderbrak ik haar "ik ben geen autocoureur!" Ondertussen voelde ik de kurk omhoogkomen maar ik hield er mijn hand op, want ik wilde geen champagne verloren laten gaan. Langzaam kwam de kurk eraf, maar nog voordat ik een gevoel van tevredenheid over het resultaat kon laten opkomen spoot de champagne met een krachtige straal de mouw van mijn rode jasje in; tot voorbij de elleboog zelfs! "Ik zei toch dat je voorzichtig moest doen" vertelde Bronke met zichtbaar leedvermaak "Ik heb de fles namelijk achter op de bagagedrager van mijn fiets mee naar hier genomen." Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Geen opmerkingen: