woensdag, februari 06, 2008

Bronke 13 jaar

Gisteren was het 5 februari en dat was de verjaardag van Bronke. Rond 11.00 u. in de ochtend kwam er wat naaste familie die zich tegoed deden aan appeltaart met slagroom. Omdat eerst de taart werd aangesneden en daarna de dertien kaarsjes geplaatst moest iedereen zelf de kaarsjes uitblazen. Er waren 5 stukjes taart met 2 kaarsjes en een met drie en natuurlijk was die voor Bronke.

Rond 12.30 uur druppelden de vriendinnen van Bronke binnen om tegen 14.00 u. naar Zwembad West te vertrekken voor een zwemfeest. Ondertussen werkte ik aan een grote pan met nasi waar ik de rest van de week nog van zal eten, mede omdat de dames al friet hadden gegeten in het zwembad.
's Avonds was er een filmavond waarvoor ik de beamer van het CMO had geleend zodat de films widescreen op mijn witte muur geprojecteerd konden worden. Achtereenvolgens werd gekeken naar Alles is liefde, Johnny English met mr Bean als geheim agent (parodie op 007) en Mean Girls met Lindsey Lohan (het heeft wel iets humoristisch om haar tijdens een feest nadrukkelijk iets alcoholvrij te zien vragen). Nadat enkele vriendinnen waren opgehaald trok rond 1.30 u. het resterende gezelschap naar de slaapkamer. Toen ik om 2.30 u. naar bed ging waren de gesprekken nog in volle gang. Wat zich tussen dat tijdstip en 7.00 u. 's-ochtends heeft afgespeeld heb ik stukje bij beetje bij gerucht vernomen. Ik zal daar verder ook niet over schrijven.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo ook wij hebben een dochter Bronke van bijna 11 jaar weet u of ernog meer kinderen zijn met deze wel heel mooie naam
groetjes

Sjef zei

Hee, leuk zeg. Ik heb ooit een reactie gehad uit Belgiƫ van iemand doe peetoom was geworden van een Bronke en voor een toespraak graag wat meer info over die naam wilde hebben. Ik heb hem voor nadere informatie verwezen naar het voornamenregister op de site van het Meertens Instituut. Qua leeftijd zou het wel eens om dezelfde Bronke kunen gaan. Ongetwijfeld zijn er meer Bronkes op de wereld en die zijn in de eerste plaats allemaal uniek en ten tweede heb ik die nog niet gevonden. Bronke blijkt vooral als familienaam voor te komen.