zondag, februari 10, 2008

Frisian's other favorites


Als bezoeker van blogs waarop muziek wordt aangeboden denk ja dat je ondertussen alles wel eens een keer gezien hebt. Toen ik echter op een website een link aanklikte en op de blogspot van Frisian terechtkwam viel ik van de ene verrassing in de andere. Nu eens een keertje niet de voor de hand liggende muziek (als ik de nieuwe van Lenny Kravitz wil binnenhalen kan ik op verschillende blogs terecht) maar een eigenzinnige selectie uit de favoriete muziek van de blogbeheerder.

Tot mijn grote blijdschap vond ik een soort Greatest Hits album - Wahnsinn - van de band BAP uit Keulen. Wanneer je klikt op het plaatje bovenaan wordt je naar de Frisian pagina gebracht waar je deze muziek kunt downloaden. Wie eerst wil weten wat BAP nu eigenlijk allemaal brengt kan hieronder even (nou ja, 8 minuten) kijken en luisteren naar een van hun grootste hits Verdammt lang her (in het Kölsch is dat
Verdamp lang her).

Op de Frisian blogspot is nog veel meer (ouder) Duits werk te downloaden zoals enkele albums van Nena en van Kraftwerk waaronder het originele Autobahn album. En waar ik persoonlijk erg blij van werd waren de eerste drie albums van Bots. In de linkerbovenhoek van de blogspot staat een vakje waarin je de naam van je favo band kunt intypen en dan kom je wel op de juiste pagina uit. Veel plezier.

Geen opmerkingen: