maandag, april 13, 2009

Bloemkool

Op 15 september 2008 plaatste ik een bericht op mijn blog over de reactie van de PVV op het smelten van de poolkappen. Tijdens het schrijven van het bericht schoten mij allerlei moppen te binnen en ik besloot toen met deze:
Een Rus, een Amerikaan en een Nederlander zitten in een bar op te scheppen over de wetenschappelijke prestaties in hun land.
De Rus zegt: "Wij hebben een onderzeeër die in de diepste oceaantrog op de bodem kan liggen en zonder deuken weer opduikt".
"Ach" zegt de Amerikaan "wij hebben een raket die op en neer vliegt naar de zon zonder een spoortje van brand"
"Da's nog niks" zegt de Nederlander: "Bij ons werd het hoofd van een putjesschepper er door een vrachtwagen afgereden. In de plaats van dat hoofd hebben ze toen een bloemkool bovenop het lichaam gezet en nu heeft hij 9 zetels in de Tweede Kamer"
Toen ik vandaag het muziekblog MyGeneration60 bezocht zag ik dat Serge Gainsbourg ook ooit met dat gegeven aan de slag is geweest en toen een album heeft opgenomen met de titel l'Homme à Tête de Chou. Hier is de hoes:


Geen opmerkingen: