woensdag, augustus 05, 2009

Under the Covers

Vorige week donderdag las ik in de Volkskrant een recensie van het album Under the Covers Vol. 2 van Matthew Sweet en Susanna Hoffs. De eerste maakt stevige gitaarrock en Hoffs kennen we nog als zangeres van The Bangles (Eternal Flame, weetjewel). Het album bevat een flink aantal covers van hun favoriete nummers uit de jaren 70. Op de website Icon vs. icon kun je een interview lezen met Hoffs over Under the Covers Vol. 2

Mijn belangstelling was gewekt en ik besloot meteen op zoek te gaan en mijn eerste poging was raak want op Phazemp3 vond ik twee resultaten. Maar hee! Dat bleek Vol. 1 te zijn. Ook leuk en toen ik die even later in mijn iTunes afspeelde hoorde ik mijn buurvrouw Els heel wat nummers meezingen.
Mijn favoriete nummer van Vol 1 is een oude Neil Young song Cinnamon Girl die twee jaar terug door Sweet en Hoffs live werd uitgevoerd in de show van Jay Leno. Eventjes genieten dus…



Maar ik was dus nog steeds op zoek naar Vol. 2 en vanavond vond ik hem op Kyogoi, waarschijnlijk omdat ik me opeens weer herinnerde welke zoekstrategie het beste werkt (+"titel" +blogspot en dan zoeken op afbeeldingen; werkt perfect). Inmiddels beluisterd en mijn twee favorieten zijn All the young dudes (vorige week genadeloos afgebrand in de Volkskrant) en het oude Yes nummer I've seen all good people. Voor wie ze ook wil horen: via de titel word je doorgelinkt naar YouTube. Veel plezier.

Geen opmerkingen: