zaterdag, februari 13, 2010

Sieneke

Vorige week won de 17jarige Sieneke uit Nijmegen de nationale voorronde van het Eurovisie songfestival. Haar liedje Shalalalie Ik ben verliefd werd geschreven door Pierre Kartner. Nou reken ik de liedjeLinks van Pierre - kunnen jullie door een waterkraan - Kartner niet echt tot mijn lievelingsmuziek maar de kritiek op Sieneke en haar liedje vind ik behoorlijk overdreven. Jaar in jaar uit stuurde Nederland een "kwaliteitslied" met een akelige, gladde plasticlaag Europa in en eindigde steevast in de onderste posities. Nu is er eindelijk een liedje met een heus draaiorgel en een eigen geluid en dan is het ook weer niet goed.
Sieneke volgt op het ROC een opleiding tot kapster en verkoopt ook regelmatig kaas op de markt in Hatert. Nu gaat ze echt voor haar zangcarrière en ik gun haar van harte dat ze haar droom kan verwezenlijken.

Vandaag publiceerde de Gelderlander een artikel over Sieneke's Shalalali dat de nummer 1 notering in de nationale Hitparade bestormt en momenteel alleen nog het carnavalsnummer Zachte G en Harde L van Jan van Oss voor zich moet dulden.
In de reacties onder het artikel ook een bijdrage van Ahmed die Sieneke een beetje te jong vindt voor het Eurovisie Songfestival.
Daarop kwam weer een hoogst originele reactie van Jan waar ik enorm om moest lachen. En dan gaat het vooral om dat ene prachtige voor mij tot dan toe onbekende woord in de laatste zin:

Geen opmerkingen: