zondag, augustus 21, 2011

Intro 2011 USC

De afgelopen week is Nijmegen weer overspoeld door de nieuwe eerstejaars van de RU en de HAN die zich volop in de introductie-activiteiten storten. Ze maken kennis met hun onderwijsinstelling, hun studierichting, de stad Nijmegen en met allerlei mogelijkheden op het terrein van sport en cultuur.
Voor de kennismaking met het USC waren de afgelopen week 3 sportdagen georganiseerd waar de aankomende studenten. De hele middag werden groepen studenten in blokjes van 20 minuten aan het werk gezet om op verschillende onderdelen met elkaar de strijd aan te binden. Begonnen werd er met een gezamenlijke warming up; het aloude succesnummer van het USC: Bewegen op Muziek. Daarna was er een programma van 30 minuten waar een aantal onderdelen uit het sportaanbod werden gedemonstreerd. Afgelopen donderdag was ik met mijn camera aanwezig en met het materiaal heb ik vandaag een filmpje gemaakt dat je hieronder kunt zien.
Een van de hoogtepunten uit het programma was het paaldansen. Nu heeft bijna iedereen een bepaald beeld bij paaldansen en de sfeer was vanaf de aankondiging een beetje lacherig maar Hanka was nog maar net de paal ingeklommen of het lachen hield op om plaats te maken voor het ene applaus na het andere en op het eind een ware ovatie. Maar het was dan ook de Europees Kampioene die haar kunsten aan de paal vertoonde…



O ja, ook leuk: ik treed eigenlijk zelden op in mijn films maar vanmiddag heb ik gewacht tot Bronke thuis kwam van haar baantje bij AH want ik had iemand nodig om mij te filmen terwijl ik bezig was met het editen van het materiaal. Die scene zit dus helemaal op het eind.

Geen opmerkingen: