woensdag, augustus 17, 2011

Pygmeeën

Ben momenteel bezig met de voorbereiding van mijn Onderwijs Wereldwijs waterproject dat over enkele weken van start gaat. Op de slotdag maak ik altijd films voor een dvd en in 2009 moest ik tijdens het filmen in het Afrika Museum (het kampement van de baka pygmeeën) ontzettend lachen want ik moest ineens aan de volgende mop denken die ik ooit hoorde in de 3de van mijn middelbare school:


Jantje zegt altijd vieze woorden en wanneer de juffrouw het alfabet behandelt moet ze natuurlijk op haar tellen passen. 
  • "Noem eens een woord dat begint met een K" zegt Juf en Jantje steekt zijn vinger op. gelukkig zijn er ook andere kinderen die ze de beurt kan geven.
  • "Noem eens een woord dat begint met een L" zegt Juf nu en weer steekt Jantje zijn vinger op. Gelukkig zijn er ook nu weer andere kinderen die ze de beurt kan geven.
  • "Noem eens een woord dat begint met een P" zegt Juf vervolgens en nu blijkt Jantje de enige te zijn die zijn vinger opsteekt.
  • "Dan moet het maar" denk de Juf en zegt "Toe maar Jantje, welk woord heb jij?"
  • Jantje zegt "Pygmee, juffrouw."
  • "Goed zo, Jantje" zegt juf en besluit een vervolgvraag te stellen:
  • Bedenk zelf het antwoord van Jantje

Geen opmerkingen: