dinsdag, november 17, 2009

Zumba XL

Zumba is momenteel de rage op fitnessgebied. Overal in Nederland wordt intensief bewogen op Latijns Amerikaanse klanken. Ook op het Universitair Sportcentrum Nijmegen is dat het geval. De workouts worden zo goed bezocht dat alle lessen in een mum van tijd vollopen en veel mensen aan de kant moeten blijven staan. Het Sportcentrum heeft daar wat op gevonden: Zumba XL.

Wie googelt op het begrip Zumba XL komt meestal uit bij websites over Zumba voor vrouwen met een maatje meer. Zumba XL op het Sportcentrum is echter wat anders:een massa workout in een grote sporthal onder leiding van twee instructeurs - Linda en Emilia - op een podium. Leuk om te doen en ook leuk om te zien hoe honderden mensen allemaal dezelfde beweging maken.

Donderdag 12 november ging Zumba XL in première en ik heb daar natuurlijk een filmpje van gemaakt. Ik was namelik toch in de buurt: omkleden doe ik in de docentenkleedkamer bij de ingang van Hal 2 en de tribune van Hal 2 is naast de dojo waar ik 30 minuten later les moest geven.

Wel jammer dat mijn camera momenteel wat gebreken vertoont waardoor bij bepaalde lichtsterkten de kleuren nogal naar paars gaan en het beeld grofkorrelig wordt. Gelukkig heb ik genoeg materiaal overgehouden voor een verslag. Veel plezier.

Geen opmerkingen: