woensdag, januari 20, 2010

Nieuw vervoer

Ja, er komt een dag dat je als fietser de behoefte begint te krijgen aan een iets comfortabeler vervoersvorm. Een auto is duur en kun je bovendien nauwelijks kwijt in de stad. Bovendien moet je eerst een rijbewijs halen. Vroeger had ik daar veel tijd maar geen geld voor en wat later wel geld maar geen tijd en op dit moment heb ik er geen zin in.
Voor een bromfiets heb je tegenwoordig ook een rijbewijs nodig maar daar hoef je alleen een theorie-examen voor af te leggen en dat heb ik in december dan ook gedaan. Vervolgens komt de vraag wat voor een bromfiets je zoekt. Vroeger reed ik een blauwe Garelli Rekord, een Italiaans scheurmonster dat met gemak 85 kmh haalde. Op dit moment heb ik iets meer gezond verstand dan destijds zodat de behgoefte aan een flinke snelheid wat minder is. Bovendien moet je met een bromfiets vaak van de rijbaan gebruik maken en om nou met 45 kmh met een vrachtauto op je achterspatbord te rijden… Nee dus!
Een snorfiets dan maar? Zo'n iel fietsachtig geval dat piept en kraakt en veelal bereden wordt door obese dames van beiderlei kunne? Ook niet. Een snorscooter dan maar? Kom op! Daar wil je als vent toch niet op gezien worden zeker? Nee, geen snorscooter voor mij.
Gelukkig luister ik regelmatig naar Radio 1 en zo hoorde ik enkele maanden geleden een reportage over de toenemende populariteit van de hetroscooter. Ja, er zijn natuurlijk mensen die beweren dat ik dat verkeerd verstaan heb maar hoewel ik niet altijd goed luister hoor ik nog heel goed.
Op zoek dus naar de hetroscooter en gelukkig had Jos Huisman er een staan die heel aardig voor dat predikaat in aanmerking kwam: een scooter in een brommerframe of en brommer met scooterwielen; kortom een kleine brede Tomos Youngst'r en hieronder kun je 'm bewonderen.
Mooi hè?

Geen opmerkingen: