dinsdag, juni 18, 2013

Diploma

Vanmiddag (maandag 17 juni) de diploma-uitreiking op de NSG. Uiteraard had ik mijn camera bij me en hier is het resultaat!



Enkele opmerkingen:
  1. Leerlingen op de NSG kiezen zelf hun mentor en bij de uitreiking heeft die mentor voor elke geslaagde een aantal persoonlijke woorden. Toen ik mijn diploma kreeg stonden we in het midden van de Grote Aula van het Carolus Borromeus College en als je naam werd genoemd stapte je naar voren en werd je met de woorden "Asjeblieft, gefeliciteerd" het papier overhandigd.
  2. Niet enkel de woorden aan je eigen kind maar ook die aan andere kinderen die je kent (soms alleen van gezicht of van naam) of die je niet kent zijn fijn om aan te horen.
  3. Het is zo wel een lange zit, reden waarom de uitreiking in tweeën is geknipt met een middag- en een avondsessie. Hierdoor mis je de woorden gericht een andere kinderen die je kent en die je toch wel heel graag had willen horen.
  4. Square academic cap, graduate cap, mortarboard het kan allemaal, maar square cap doet wel heel sterk denken aan Spongebob square pants. 
  5. Een goed voornemen: ik ga op zoek naar een statief want met het klimmen der jaren wordt het moeilijker om die camera stil te houden.


Geen opmerkingen: