zaterdag, juli 27, 2013

Donald Duck en andere stukken

Gisteravond (vrijdag 17.00 - 19.00u.) fungeerde ik als gastheer op de wekelijkse hofborrel. Terwijl ik even op Henk wachtte met wie ik de grote lage tafel op het grasperk wilde zetten kwam buurvrouw Emmy met haar rollator de Bolstertuin binnenschuifelen. "Ik wil bier!" schreeuwde ze, maar zo voegde ze er zachtjes aan toe: "Het is maar een grapje hoor".
Een half uurtje later - Emmy zat inderdaad achter een kloeke fles Brand - haalde ze 2 kleurenkopieën uit haar tas en liet die de inmiddels behoorlijk uitgedijde kring rondgaan. Het waren afbeeldingen afkomstig van een cursus voor mensen met een beperking, die werd gegeven door haar dochter, de Tilburgse kunstenares Sofia Ramselaar. Toen ik één van de afbeeldingen in handen kreeg ontdekte ik daarop linksonder Donald Duck en vervolgens in het midden een figuur waarin ik mezelf herkende op een kleuterschoolfoto uit 1960!

Geen opmerkingen: