vrijdag, december 14, 2007

Sharleen Spiteri en Texas

Op de JamesJames weblog kun je na enig zoeken (een beetje naar beneden scrollen eigenlijk) het greatest Hits album van Texas vinden. En als ik er hier aandacht aan besteed dan weet je het al: een aanrader!
Texas is een Schotse band die al weer een aantal jaren meedraait en voornamelijk drijft op de fantastische stem van zangeres Sharleen Spiteri. Sharleen is moeder van een dochter en heterosexueel. Normaliter zou ik dat niet de moeite waard vinden om te noemen maar deze keer maak ik een uitzondering vanwege haar immense populariteit en grote schare fans onder lesbiennes. Wanneer je even klikt op de Divacover linksboven dan kun je er alles over haar Lesbian fan base en nog veel meer.

Maar nu terug naar de muziek die ik je in enkele clipjes wil voorstellen. Allereerst kun je kijken naar de clip van Inner Smile die rond het jaar 2000 een bescheiden hit in Nederland was en waarin Sharleen een schitterende Elvis neerzet. Speciaal voor de mensen die zich afvragen: Texas? Wie zijn dat ook alweer? Ken ik die?


De tweede clip is de Guitar Song die live gebracht wordt tijdens een een eerbetoon aan Serge Gainsbourg door de Franse TV. Waarom Serge Gainsbourg? Nou, omdat de Guitar Song een remake is van Je t'aime, moi non plus; welsiswaar met een wat onschuldiger tekst maar minstens zo broeierig als het origineel.


Tot slot nog iets bijzonders namelijk een gastoptreden van Spiteri op het album Rosenrot van Rammstein waar zij een aandeel heeft in het nummer Stirb nicht vor mir (Don't die before I do). Bij mijn weten bestaat er geen officiƫle videoclip van dit nummer maar Rammstein beschikt over voldoende toegewijde en fanatieke fans om elk nummer van beelden te voorzien. De mooiste heb ik voor je uitgezocht, in mangastijl nog wel. Veel plezier

Geen opmerkingen: