zondag, maart 09, 2008

Uitzicht


Het is alweer bijna 4 jaar gelden dat ik verhuisd ben naar de hof waar ik nu woon. Ik nam meteen plaats in een feestcommissie die het jaarfeest en tevens derde lustrum in goede banen moest zien te leiden. Derde lustrum, dat betekent dat de hof gebouwd moet zijn rond 1989.
Hierboven zie je het uitzicht dat ik heb vanuit mijn tuinraam en eerlijk gezegd vind ik wel dat de omgeving er sinds de jaren 80 behoorlijk op vooruit is gegaan. Vergelijk maar eens met de foto hieronder (uit 1980, gevonden op de website van het Regionaal Archief Nijmegen) die naar het lijkt vanaf ongeveer dezelfde plek is gemaakt als die hierboven. We zien het bedrijfsterein van de heer Kleijngeld uit de Kastanjelaan en rechts nog kassen van de kweker aan de Sint Annastraat die gevestigd was in het kleine groene ronde gebouwtje van Estourgie tegenover UMCN Sint Radboud.
Voor de belangstellenden: Ja, de grond is echt waar helemaal afgegraven voor de hof werd gebouwd.

Geen opmerkingen: