maandag, mei 26, 2008

Ongevraagde reclame

Bronke vroeg me gisteren of ik een leuke film voor haar wilde downloaden en zij kwam met de suggestie "My Super Ex-Girlfriend" (Komedie met Uma Thurman als een superheld die met haar buitengewone krachten het leven van haar normale ex-vriendje Luke Wilson erg zuur maakt). Omdat ik nogal een hekel heb aan Torrentsites (erg traag) maak ik meestal gebruik van Filehosting systemen. Nu heb je verschillende Filehosters maar ze hebben doorgaans enkele kenmerken gemeen zoals een onderscheid tussen premium users (betalende abonnees) en free users (gratis downloaders). Waar de premium users zonder limiet verschillende files tegelijk kunnen downloaden beschikken free users maar over één downloadmogelijkheid per keer.

Zo heb je bij Rapidshare het probleem dat wanneer je een bestand van b.v. 100 Mb hebt binnengehaald je een wachttijd hebt van 1 minuut per megabyte. Werkt prima voor muziek maar voor films moet je meerdere bestanden binnenhalen dus ben je wel even bezig.
Een Filehoster als Megaupload is wat dat betreft soepeler maar heeft weer als nadeel dat je gebombardeerd wordt met reclame die in aparte vensters opent. Meestal gaat het dan om On Line Poker of om schietspelletjes. Deze keer echter werd mij een reclame voorgeschoteld van Adult Friend Finder en dat is een sexdatingsite. Nu is het op websites niet ongebruikelijk dat er wel eens een spellingsfoutje doorheen slipt maar als je niet weet hoe je een woord als vannacht schrijft wordt de boodschap onbedoeld wel heel erg dubieus …
Bekijk het screenshot maar eens (klik voor vergroting)

Geen opmerkingen: