maandag, juni 23, 2008

Oranjekoorts

Tsja, het EK zit er weer op, althans voor Nederland. Reden om er in dit blog een beetje aandacht aan te besteden. Allereerst hierboven een foto van het samen met de buren naar Nederland - Rusland kijken waarbij ik me erg populair maakte met de mededeling bij 1 - 2 dat ik de pool op het CMO had gewonnen (jammer zeg van dat derde doelpunt) en dat ik een finale Duitsland - Rusland voorspelde (ik lig nog steeds op schema). Op de tweede foto zie je mij naar de wedstrijd kijken met oranje elastiekje in het allengs schaarser en grijzer wordende haar en een oranje snavel op het voorhoofd. Het voordeel van zo'n uitdossing is dat je niet onderuit kunt zakken maar steeds rechtop moet zitten omdat je anders steeds tegen de punt van je snavel zit aan te kijken.
Dan nu twee filmpjes die ik op Youtube vond. De eerste is een fragment van de BBC waar de commentatoren gierend van het lachen de AH commercial met de welpies bespreken. En als je goed oplet weet je op het einde ook hoe de Engelse vertaling van het woord polonaise moet luiden.

En tot slot hebben we Sina. Wie??? Nou, Sina de Zwitserse zangeres die de begintune van Studio Sportzomer muzikaal opluisterde met de song Wänn nit jetzt wänn dä (Als niet nu, wanneer dan?). Helaas geen bewegende beelden van Sina maar wel de tekst in beeld zodat je kunt meezingen.

Update:
Ik heb nog even verder gezocht en op de website van Sina kwam ik een (kort) filmfragment tegen waarin ze het nummer zelf zingt. Ik heb het gedownload en vervolgens op mijn blog gezet.

Geen opmerkingen: