maandag, juni 16, 2008

Staatsloterij

Op 10 juli valt de grootste jackpot ooit in de staatsloterij: 25 miljoen euro! Waarschijnlijk koop ik weer een straatje en mocht ik 'm winnen (5 miljoen op 1/5de lot) dan koop ik misschien een auto.

In kringen van mensen die begaan zijn met het milieu is men van mening dat de dierenhouderij de meest milieubelastende activiteit is die de mens er op na houdt. Niet alleen ademen al die dieren uit, laten ze winden, poepen en plassen en zorgen daarmee voor een flinke uitstoot van CO2 en ammoniak maar bovendien moeten er heel wat kilootjes graan en soja worden gegeten om een onsje vlees (een gehaktballetje, zeg maar) te produceren. Zo las ik over een moeder in Indonesië die geen blok tempeh meer kon kopen voor haar kinderen omdat de Chinezen alle soja hadden opgekocht als dierenvoer.

In Nederland is het Marianne Thieme van de Partij voor de Dieren die dit onderwerp over het voetlicht probeert te brengen; ze heeft er zelfs een film over gemaakt: "Meat, The Truth". Volgens Marianne Thieme is de schadelijkheid van de bio-industrie dermate evident dat ze de volgende bewering durft te doen: "Een vegetariër in een Hummer is veel beter voor het milieu dan een vleeseter in een Toyota Prius". Nu ben ik een vegetariër dus is het duidelijk welke auto het zal worden. Maar het moet wel een groene zijn (op bio-diesel):

Ik denk niet dat ik Bronke (ook vegetariër) mee moet laten beslissen want dan wordt het misschien wel deze:

Geen opmerkingen: