maandag, mei 23, 2011

Scheerbeurt

Gisteren was het 22 mei 2011 en de Amerikaanse dominee Harold Camping had na diepgaande studie van de Bijbel en een aantal ongetwijfeld diepgaande berekeningen die dag aangewezen als de Dag des Oordeels. Heftige aardbevingen en overstromingen zouden de aarde treffen waarna slechts een handjevol gelovigen zouden overblijven.
Nu had ik al behoorlijk wat twijfels over de realiteitszin van mijnheer Camping maar absolute zekerheid heb je natuurlijk nooit en daarom besloot ik gisteren tot een scheerbeurt want zo vertelde ik Bronke: "Wanneer je van aangezicht tot aangezicht komt te staan met de Allerhoogste kun je er beter niet als de eerste de beste zwerver uitzien". Uit haar verbaasde blik begreep ik dat ik in haar opvoeding enkele steken had laten vallen op het gebied van kerkelijke terminologie. In modern nederlands noemen we dat natuurlijk face2face.

Geen opmerkingen: