donderdag, juni 07, 2007

Historisch Museum


Nijmegen stelde zich enkele weken geleden kandidaat als vestigingsplaats voor het Nationaal Historisch Museum. Rijkelijk laat, dat is wel zeker en het heeft dan ook niet mogen baten. "Geen kans op Historisch Museum Nijmegen" kopte de Gelderlander vandaag. In het artikel kun je lezen dat minister Plasterk vasthoudt aan zijn voorkeur voor een keuze tussen Amsterdam, Arnhem en Den Haag. Ik kan vrede hebben met die beslissing en ik vroeg me ook al af wat onze stad bezielde om zich in zo'n laat stadium nog te kandideren.
Het feit dat ik wel een beetje een zwak heb voor Plasterk heeft daar eigenlijk niet zo veel mee te maken maar ik bewonder wel zijn verdiensten voor de wetenschap, zijn onafhankelijke en eigenzinnige geest, zijn liefde voor Bach en zijn gevoel voor stijl en kwaliteit. Dit laatste mag ook blijken uit de foto bij het artikel die laat zien dat hij net als ik deel uitmaakt van het elitegezelschap van Mac-gebruikers.
De onderwijswereld kan gerust zijn. Bij deze minister zal weinig tijd verloren gaan met rebooten van de desktop, het opnieuw installeren van een besturingssysteem of andere software dan wel het wachten op de systeembeheerder!

Geen opmerkingen: