donderdag, december 16, 2010

Markant gebouw

Mijn middelbare schooltijd heb ik doorgebracht op het Carolus Borromeus College in Helmond. Momenteel is het Carolus te vinden op de Gasthuisstraat (Stiphout) en over enige tijd in Brandevoort maar in mijn tijd gingen we nog op de Mierlos.eweg naar school in een statig en markant gebouw dat een aantal jaren terug is verbouwd tot een appartementencomplex.De laatste tijd kom ik af en toe krantenberichten tegen waaruit blijkt dat het markante en statige gebouw niet zo heel erg bijzonder en zeker niet uniek is.
Zo las ik gisteren een artikel in het ED over een internationale school die gevestigd wordt in een voormalig militair gebouw aan de Oirschotsedijk in Eindhoven. Je ziet de gelijkenis.
De eerste keer dat ik mijn oude school in een krantenbericht herkende was in een artikel over de verhuur van een Tilburgse gevangenis aan België. De Penitentiaire Inrichting Willem II is eveneens een voormalig militair gebouw, de Koning Willem II kazerne.De kazerne is gemaakt naar een standaardontwerp van kapitein A.G. Boost dus we mogen aannemen dat er nog wel meer van dergelijke gebouwen in Nederland staan.

Geen opmerkingen: