donderdag, juni 30, 2011

Doggelgänger

Doggelgänger is een website uit Nieuw Zeeland die probeert om voor asielhonden een goed tehuis te vinden. De manier waarop ze dat doen is wel heel bijzonder. Bezoekers van de website worden uitgenodigd een foto te uploaden waarna de website bepaalde gezichtskenmerken zoals neus, kin en voorhoofd gaat analyseren om daar vervolgens een daarbij passende hond aan toe te voegen. De "human - canine comparison" leidde in mijn geval tot het volgende resultaat.

De accuracy tussen Maverick en mij was slechts 59,62% maar mijn tevredenheid met de keuze nadert de 100%. Nu is de afstand tussen Nijmegen en Auckland ietsje te groot om Maverick op te halen bij de plaatselijke SPCA (dierenbescherming) maar als ik hem ergens in Noordwest Europa kon komen ophalen had ik het misschien wel gedaan.

Toen ik bijna 6 jaar oud was vond ik honden een beetje eng en mijn ouders dachten dat op te kunnen lossen door een hond in ons midden op te nemen. Op mijn 6de verjaardig gingen we naar het asiel in de Molenstraat om een hond aan te schaffen. We liepen tussen kooien door met honden die om het hardste blaften om maar te worden meegenomen. Temidden van al dat geweld stond een net volgroeid teefje met de voorpoten tegen de tralies, smekend om verlossing ons aan te kijken en natuurlijk namen we haar mee. Ze kreeg de naam Loekie en een intensieve anti-vlooienbehandeling en zou heel lang bij ons blijven. Toen ik een jaar of 23 (of 24) was hebben we haar naar de dierenarts gebracht voor een spuitje. Loekie is dus zo;n 18, 19 jaar oud geworden en ik ben Doggelgänger dankbaar dat ze haar - als perfecte combinatie - weer een beetje bij mij hebben teruggebracht.

Geen opmerkingen: